3. Sharhlarni chop etishga qo‘yiladigan talablar:3.1 Sharh foydalanuvchining shaxsiy tajribasiga asoslanishi lozim, masalan: mahsulot xarid qilish, xizmatdan foydalanish, tashkilot vakili bilan maslahatlashish yoki joyni ziyorat qilish.
Mijoz tajribasi hisoblanmaydigan holatlarga misollar:
- Tashkilotning xizmat ko‘rsatish yoki mahsulot sotishdan bosh tortishi (masalan, bankning kredit berishni rad etishi, pasportsiz tegishli tovarni sotishdan bosh tortishi, shuningdek, qonun talablariga ko‘ra har qanday boshqa rad etish holatlari);
- Tashkilot yopiq bo‘lgani sababli xizmat ko‘rsata olmagani (hatto ish soatlarida ham);
- Mijozning o‘z ixtiyori bilan xariddan voz kechishi (narxlar va/yoki mahsulot turi qoniqtirmagani va h.k.);
- Vaziyatni boshqa shaxsning so'zlaridan tasvirlash;
- Baholash faqat reklama, nashrlar, mahsulot assortimenti yoki narxlariga asoslangan.
3.2 Amaldagi qonunchilikni buzishga undovchi, shuningdek jamiyat, davlat va hokimiyat organlariga nisbatan ochiqdan-ochiq hurmatsizlikni aks ettiruvchi materiallarni e’lon qilish man etiladi.
3.3. Muayyan tashkilot manfaatlarini ilgari surish yoki qo‘llab-quvvatlash maqsadida sharhlar e’lon qilish, reklama havolalarini ko‘rsatish, shuningdek, maketlar va boshqa reklamalarni joylashtirish taqiqlanadi. Reklama, PR va marketing agentliklari, reklama menejerlari, hisob menejerlari va shunga o‘xshash shaxslar, shuningdek tashkilotning yuqori reytingidan manfaatdor bo‘lishi mumkin bo‘lgan boshqa kishilarga sharhlar e’lon qilish man etiladi. Sharhlar va tashkilot reytingi bilan har qanday yo‘l bilan o‘ynashish qat’iyan taqiqlanadi.
3.4. Tashkilot haqidagi sharhda xuddi shu sohadagi raqobatchi tashkilotning nomini keltirib o‘tish taqiqlanadi. Foydalanuvchi sharh yozayotgan paytda o‘z faoliyatini to‘xtatgan bir tarmoq filiallarining va tashkilotlarning nomlarini tilga olishga ruxsat beriladi.
3.5. Bolalar, keksalar va muomalaga layoqatsiz yaqin kishilarning mijozlik tajribasi haqida fikr bildirish, agar fikr qoldirayotgan Foydalanuvchining o‘zi sharhda tasvirlangan voqealarda ishtirok etgan bo‘lsa, ruxsat etiladi.
3.6. Tashkilotning turli filiallari yoki turli tashkilotlar haqida bir xil mazmundagi sharhlarni joylashtirish taqiqlanadi.
3.7. Boshqalarning sharhlariga javob tariqasida sharh qoldirish man etiladi.
3.8. Agar sharh matnidan muallifning haqiqatan ham mijoz bo‘lganligi aniqlanmasa (masalan, murojaat tafsilotlari keltirilmagan yoki tasdiqlovchi hujjatlar mavjud bo‘lmasa), tashkilot «Bunday mijozimiz bo‘lmagan» e’tirozi bo‘yicha Shaxsiy kabinet orqali qo‘shimcha ma’lumotlarni so‘rash huquqiga ega. Tasdiqlash uchun quyidagi holatlardan biri etarli:
- so'rovning sanasi va vaqti;
- telefon raqamining oxirgi raqamlari;
- buyurtma yoki shartnoma raqami;
- xizmat ko‘rsatish yoki tovar olish jarayonida olingan fotosuratlar;
- apellyatsiya faktini tasdiqlovchi boshqa ma'lumotlar.
Muallif tashkilot so'roviga 4 kun ichida sharhga tashrif tafsilotlarini qo'shish yoki sharhni tahrirlash orqali javob berishi kerak.
Agar muallif 4 kun ichida ma’lumotlarni taqdim etmasa, fikr-mulohaza «Tasdiqlanmagan» maqomini olib, ma’lumot taqdim etilgunga qadar tashkilot reytingidan chiqarib qo‘yiladi.
Muallif tashkilotning rasmiy sharhiga aniqlashtiruvchi javob bilan birga ariza orqali sharhni tiklashi mumkin. Quyidagi hollarda qoida amal qilmaydi:
- Sharh e’lon qilinganiga bir yildan ortiq vaqt o‘tgan bo‘lsa.
- Sharh to‘lov bilan tasdiqlangan bo‘lsa (bunday sharhlar tegishli belgi bilan ta’minlanadi).
«Tasdiqlanmagan sharhlar» bo‘limida haqiqiyligi tasdiqlanmagan sharhlar joylashtiriladi. Mazkur bo‘limga kirish uchun foydalanuvchi tegishli tashkilotning sahifasiga o‘tishi, «Sharhlar» yorlig‘ini tanlashi va ko‘rsatilayotgan sharhlar ro‘yxatini tegishli qismgacha pastga siljitishi lozim.
Tashkilot to‘lov bilan tasdiqlangan sharhga (bunday sharh maxsus belgi bilan ajratiladi) aniqlashtiruvchi savol berish uchun texnik imkoniyatga ega emas, chunki bu sharh Foydalanuvchi bilan teskari aloqa o‘rnatish imkoniyatisiz to‘lov tizimi bilan tashqi integratsiya orqali uzatilgan.
3.9. Katta va kichik harflarni ataylab almashtirib yozish, matnni faqat bosh harflarda («capslock») yozish yoki sharhni ortiqcha belgilar bilan cho‘zib, undagi mazmunni tushunishni qiyinlashtiradigan holda yozish taqiqlanadi.
3.10. Sharh yozish paytidan boshlab 1 yildan ortiq vaqt oldin sodir bo‘lgan voqealar haqida sharhlar yozish taqiqlanadi.
3.11. Tashkilotni ish beruvchi, shu jumladan potensial ish beruvchi sifatida baholash taqiqlanadi, masalan, suhbat natijalariga asoslanib kompaniyaga baho berish mumkin emas.
3.12. Tashkilotga aloqador bo‘lmagan, uning mahsulotlari va/yoki xizmatlari sifatini hamda mijozlar tajribasini aks ettirmaydigan fotosuratlar va (yoki) videoyozuvlarni sharhlarda joylashtirish taqiqlanadi.
3.13. Uchinchi shaxslarning mualliflik, turdosh va boshqa intellektual huquqlarini buzadigan Fotosuratlar va (yoki) Videoyozuvlarni sharhlarda e’lon qilish man etiladi.
Huquq egasi yoki uning vakolatli vakilidan Fotosuratlar va (yoki) Videoyozuvlarga oid asosli shikoyat kelib tushgan taqdirda, bunday Fotosuratlar va (yoki) Videoyozuvlar o‘chirib tashlanadi.
3.14. Sharhlarda, Izohlarda, tashkilotning rasmiy javoblarida va boshqa turdagi kontentda quyidagilar taqiqlanadi: ma’nosiz xabarlar (flud), takroriy yozishmalar, spam, haqoratlar, har qanday odobsiz so‘zlar (shu jumladan, yashirin so‘kinishlar), tashkilot xodimlari yoki boshqa foydalanuvchilarning shaxsiy ma’lumotlarini joylashtirish.
3.15. Sharhlarda, izohlarda, tashkilotning rasmiy javoblarida va boshqa Kontentda xizmat xodimlari, mijozlar va foydalanuvchilarning shaxsiyatiga tegadigan haqoratlar taqiqlanadi. Millatiga, diniy e’tiqodiga, siyosiy qarashlariga, aqliy qobiliyat darajasiga va h.k. belgilarga ko‘ra haqorat qilish va kamsitish mutlaqo man etiladi.
3.16. Tashkilotlar haqida aqliy yoki fiziologik xususiyatlarga ishora qilib, kamsituvchi mazmundagi haqoratli fikrlar bildirish taqiqlanadi.
3.17. Tashkilotning veb-sayti, telefon tarmog’i yoki ilovasining faoliyatini mijoz tajribasi sifatida baholashga faqat xizmat tegishli tarzda (masalan, dispetcherlik xizmatlari, internet-do‘kon, kuryerlik xizmatlari kabi) ko‘rsatilgan hollardagina ruxsat etiladi.
3.18. Agar telefon orqali tashkilotning xizmat yoki mahsulotlarini olish bilan bog‘liq masalalar yuzasidan tashkilot xodimidan maslahat olingan bo‘lsa, telefon suhbatini baholashga ruxsat beriladi.
3.19. Sharhlarda pasportlarning nusxalari, tibbiy kartalardan olingan ma’lumotlar hamda mijoz va tashkilot xodimlarining boshqa shaxsiy ma’lumotlarini e’lon qilish taqiqlanadi.
3.20. Sharhlarda tashkilot vakillarining F.I.Sh.larini ommaviy axborot manbalaridan olingan bo‘lsa, e’lon qilishga ruxsat beriladi. Agar sharhlar, izohlar yoki sharhlarga javoblarda tashkilot vakillarining F.I.Sh.lari shaxsiy ma’lumotlar egasining roziligisiz joylashtirilganligi aniqlansa, e’lon qilingan mazmunni tekshirish ma’lumotlari roziliksiz e’lon qilingan shaxsning yozma arizasi asosida amalga oshiriladi. Arizada F.I.Sh., mobil telefon raqami va elektron pochta manzili (yoki pochta manzili) ko‘rsatilishi shart. Ba’zi hollarda, bu ma’lumotlar ariza beruvchining shaxsini tasdiqlash uchun talab qilinishi mumkin. Shaxsiy ma’lumotlarni bloklash/yo‘q qilish yozma arizani ko‘rib chiqish natijalariga ko‘ra hal qilinadi.
Arizani bu yerdan yuklab olishingiz mumkin, arizalarni ko‘rib chiqish
inf@2gis.ru elektron manzilida amalga oshiriladi.
3.21. Biz kelib chiqishi shubhali bo‘lgan har qanday sharhni tasdiqlashni Foydalanuvchidan so‘rash huquqiga egamiz. Tasdiqlash sifatida buyurtma raqami, murojaat qilingan sana va vaqt, tashkilotga murojaat tafsilotlari - xizmat olish yoki mahsulot xarid qilish bilan bog‘liq barcha ma’lumotlar taqdim etilishi mumkin.
3.22. Foydalanuvchilar tomonidan bir vaziyat haqida sharhlar chop etilishiga ruxsat beriladi, bunda sharhda tasvirlangan voqealarda har bir foydalanuvchi ishtirok etgan bo‘lishi shart.
3.23. Xizmat ba’zi turdagi tashkilotlarga sharh yozish imkoniyatini bermaydi. Ular orasida shahar hokimiyatlari, sudlar, federal xizmatlar va boshqa davlat idoralariga oid tashkilotlar mavjud. Buning sababi shundaki, foydalanuvchilar davlat xizmatidan foydalanish uchun qaysi tashkilotga murojaat qilishni o‘zlari tanlay olmaydilar (xizmat ko‘rsatish joyi yashash manzili/ro‘yxatdan o‘tish joyi, masalalarning vakolati va ishlarning sudlovliligi asosida belgilanadi). Xizmat ma’muriyati faqat foydalanuvchilar sharhlar asosida tanlay oladigan tashkilotlar (masalan, go‘zallik saloni, do‘konlar, kafe-restoranlar) haqidagi sharhlarni to‘plashga harakat qiladi.
3.24. Geografik obyektlar haqidagi sharhlarda joyga (park, yodgorlik, ko‘cha va h.k.) tashrif buyurish bo‘yicha shaxsiy tajriba, ma’lumotnoma yoki tarixiy ma’lumot, faktlar, voqealar, fikrlar, hazillar va savollar berishga ruxsat etiladi. Bunday obyektlarga berilgan sharhlarda muayyan tashkilotga tashrif buyurish tajribasini tasvirlash taqiqlanadi.