1. Grafik va matnli reklama materiallariga umumiy talablariReklama materiallari matni savodli bog‘langan gaplar/so‘z birikmalaridan iborat bo‘lishi kerak. Tinish belgilari rus tilining punktuatsiya qoidalariga muvofiq qo‘yilishi kerak. Matnda imloviy xatolar bo‘lmasligi kerak. Ruscha imlo va punktuatsiya qoidalari bu yerda keltirilgan -
http://gramota.ru/spravka/rules/.
Reklama materialidagi ma’lumotlar dolzarb bo‘lishi kerak.
2GIS 2gis.ru, flamp.ru servislariga o‘xshash yoki o‘xshash bo‘lgan cheksiz xizmat ko‘rsatuvchi provayderlar loyihalarining media reklamasini joylashtirmaydi. Bu cheklash matnli reklamalarga tegishli emas.
Reklama materialining etikasiHaqoratomuz va uyatli so‘zlarni, jargonlarni, shuningdek, fojiali voqealar bilan bog‘liq so‘zlarni ishlatish taqiqlanadi.
Aloqa ma’lumotlariReklama materiallarida har qanday aloqa ma’lumotlarini (telefonlar, manzillar, veb-sayt, ICQ raqamlari, Skype uchun aloqa ma’lumotlari) joylashtirish tavsiya etilmaydi. Iste’molchi barcha aloqa ma’lumotlarini tashkilot kartochkasida ko‘rishi mumkin.
Kompyuter versiyasida joylashtirishda reklama materialiga har qanday aloqa ma’lumotlarini kiritish tavsiya etilmaydi. Istisnolar: “Start zastavasidagi banner”, “Yakuniy zastavadagi banner”, “Matbuotdagi reklama” pozitsiyalari.
Quyidagilarni ko‘rsatish tavsiya etiladi:
· telefon raqami – faqat telefon buyurtmalari asosida ishlaydigan taksi xizmatlari, ma’lumotnoma xizmatlari, tez yordam xizmatlari va boshqa kompaniyalarning reklama materiallarida bitta telefon raqamini ko‘rsatish mumkin (“Tez yordam xizmatlari”, “Ma’lumotnoma-axborot xizmatlari”, “Yengil taksi chaqirish”, “Ichimlik suvi” va boshqa ruknlar); taksi xizmatlarida, agar asosiy statsionar raqamlardan tashqari uyali aloqa operatorlarining maxsus raqamlari ko‘rsatilgan bo‘lsa, bir nechta telefon raqamlarini ko‘rsatish mumkin (masalan, Megafon – 0271, Beeline – 0585, MTS – 0807). Bunda yagona ma’lumotnoma raqamini yoki eng esda qolarli, eng “oson” raqamni joylashtirish tavsiya etiladi;
· sayt manzilini axborot saytlari, internet-portallar, internet-do‘konlar reklamasida ko‘rsatish mumkin (“Shahar axborot saytlari” va boshqa ruknlar);
· “Yangi qurilishlar” ruknida qurilayotgan ob’ektlarning manzili yoki bir nechta manzillarini ko‘rsatish mumkin; “Binolarni ijaraga berish”, “Mehmonxonalar”, “Kvartira byurolari” ruknlarida, agar reklama beruvchining kartochkasidagi bepul ma’lumotnomada bu manzillar ko‘rsatilmagan bo‘lsa, aloqa ma’lumotlarini ko‘rsatishga ruxsat beriladi.
“Banner start ekranda”, “Banner start ekranda (video bilan)”, “Smart-banner”, “Banner qidiruvda (onlayn-versiya)” pozitsiyalarida reklama beruvchining aloqa ma’lumotlari (bitta telefon, bitta manzil, bitta sayt, bitta ICQ raqami, Skype uchun bitta login va boshq.) ko‘rsatilishi mumkin.
Grafik reklama materiallari mazmuniGrafik reklama materiallari uchun bitta reklama pozitsiyasida bitta tashkilotning faqat bitta reklama materiali joylashtirilishi mumkin.
Amaldagi qonunchilikka ko‘ra reklama materialida joylashtirilishi shart bo‘lgan ma’lumotlar faqat gorizontal yo‘nalishda joylashtirilishi kerak.
Grafik reklama materiallari mazmuni
Bosh harflar va razryadka matnli reklama materiallaridaMatnli reklama materiallarida atoqli otlar va nomlarni yozishda bosh harflarni grammatik jihatdan to‘g‘ri qo‘llash, shuningdek reklama materiali sarlavhasini bosh harf bilan boshlash lozim. Gapda har bir so‘zni bosh harf bilan boshlashga yo‘l qo‘yilmaydi.
BOSH HARFLAR (Caps Lock) bilan yozilgan so‘zlardan foydalanish taqiqlanadi. Bosh harflar bilan terilgan matn o‘qish tezligini pasaytiradi. Bundan istisno holatlar mavjud: so‘z qisqartma bo‘lsa yoki tashkilot/mahsulot/savdo belgisi nomini ifodalasa va uni to‘liq yoki qisman bosh harflar bilan yozish huquqi hujjatlar bilan tasdiqlanishi mumkin bo‘lsa. Barcha harfli qisqartmalar nuqtasiz va harflar orasida bo‘shliqsiz (BOSH HARFLAR bilan) teriladi.
R a z r ya d k a bilan yozilgan so‘zlarni ishlatish taqiqlanadi.
Tavtologiya, matnli reklama materiallarida takrorlanishlarBir so‘zni ketma-ket bir necha marta takrorlashga yo‘l qo‘yilmaydi (masalan, chegirma savdosi, chegirma savdosi, chegirma savdosi).
So‘zlarni qisqartirishReklama materiali matnida umumiy qabul qilingan qisqartmalardan tashqari boshqa qisqartmalardan foydalanish mumkin emas (masalan, ko‘ch., tum., so‘m., ishl-n, SM).
Matnli reklama materiallarida tinish belgilari, boshqa belgilar va maxsus belgilarMatnda asossiz ko‘p nuqtadan yoki tinish belgilarining takrorlanishidan foydalanish taqiqlanadi (Chegirmalar... Chegirmalar!!!), o‘chirib tashlashlar, smayliklar, ™, ©,
® va boshqa maxsus belgilardan foydalanish. Maxsus belgilar, agar ular tashkilot/tovar/tovar belgisi nomining bir qismi bo‘lsa, ishlatilishi mumkin (masalan, “***” mehmonxonasi, “5+” o‘quv markazi). Amaldagi tarmoq standartlarining maxsus belgilaridan foydalanishga ruxsat beriladi (masalan, 24/7 ishlaymiz, mehmonxona 5*).
Reklama matnida undov belgisini faqat “Firma haqida izoh” qismida 3 martagacha, qolgan joylarda esa 1 martagina ishlatish mumkin.
Tashkilotlarning nomlarini (lotin alifbosida yozilgan nomlar bundan mustasno) qo‘shtirnoq ichiga olish kerak.
Matnli reklama materiallarida shriftlar, so‘zlarni ajratib ko‘rsatishReklama materialining asosiy matni shriftida yozilishlar bo‘lmasligi kerak (to‘g‘ri, qalin bo‘lmagan shrift). Bu iste’molchilar uchun eng o‘qilishi oson formatdir. Asosiy matn shrifti sifatida yarim qalin yozilishdan foydalanish taqiqlanadi.
Reklama materialida so‘zlarni ta’kidlab ko‘rsatish mumkin. So‘zlarni iste’molchini chalg‘itmaydigan tarzda ajratib ko‘rsatish lozim. Ajratishning bir necha shakli mavjud: kursiv yozilish, yarim qalin yozilish.
Yarim qalin yozilishdan faqat buyurtmachi urg‘u bermoqchi bo‘lgan sarlavhalar va kalit so‘zlar/iboralarni ajratib ko‘rsatish uchun foydalanishga ruxsat beriladi.
Kursiv yozilish iqtibosni ifodalash uchun yoki ma’lum bir hujjatga, maqolaga va boshqalarga havola qilishda, shuningdek asosiy matn parchasidan keyin izoh matnida qo‘llanilishi mumkin. Qolgan hollarda matnni kursiv yozilish taqiqlanadi.
Matnni havola bilan mustahkam bog‘langan tagchiziq bilan ajratib ko‘rsatish taqiqlanadi.
Reklama havolasi, amal tugmasiReklama havolasini to‘ldirishda “Reklama havolasi”, “Amal tugmasi” pozitsiyalari ikki qismdan iboratligini hisobga olish kerak - reklama havolasi aliasi va reklama havolasi. Ikkala maydonni ham to‘ldirish kerak. Aliasda faqatgina reklama havolasiga mos keladigan matn bo‘lishi mumkin. Saytning asosiy sahifasiga havola berish tavsiya qilinmaydi.